14 januari 2010

Dagens tips

Jag har de senaste dagarna ägnat den mesta av min egna tid att sträck se en jätte mysig ungdomsserie som gått på svt. Guds tre flickor heter den. Det är Gud själv (Susanne Reuter) som gjort en egen TVserie och det är tre flickor som går i högstadiet som är huvudpersonerna. Med värme, djup, mycket humor och ett starkt kristet budskap får man följa tjejerna under en termin i skolan. Jag kan inte annat än varmt rekomendera er alla att se den!

Man pratar (eller jag gör det iaf) så ofta hur mycket skräp som sänds på TV, och det må vara sant oxå, men ibland kommer det riktiga pärlor. Det gör mig så innerligt glad att de sänder ett sånt här program på bästa sändningstid, jag hoppas att det är många unga som gamla som sett det!


(bilden är lånad från svt)

Seså, sätt på svt play nu med det samma! :D

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att det visas mycket skräp, men jag tycker faktiskt svt gör en hel del bra dokumentärer.
    Hoppas allt är bra med er! Kram

    SvaraRadera