28 januari 2010

Storfynd

Jag och Maja laddade med långkallingar trotsade kylan idag (-19) och tog en sväng på stan. Min übersnygga pälsmössa lämnade jag dock hemma... ;) Jag hade några specifika ärenden som skulle göras och jag hade bestämt mig för att inte gå och kolla på några reaställningar, det slutar bara med att jag hittar något som är sååå billigt och kan inte låta bli att köpa det. Jag blir livsfarlig när jag ser stora REA skyltar, jag dras som en magnet dit och tycker att jag gör världens fynd! Frågan som måste ställas är dock hur mycket fynd det är och hur mycket pengar jag har "sparat" genom att impulsköpa saker jag egentligen inte behöver...? Tåls att fundera lite på.

Idag skötte jag mig dock exemplariskt, mäkta stolt är jag! Men, det blev faktiskt ETT reainköp, fast det var inget impulsköp utan en perfekt lyckträff. Majas vinteroverol börjar bli för liten, men det har inte lockat att köpa en ny stass för många pengar (det är helt sjuuukt vad dyrt det är med vinterkläder till barn!), inte minst för att hon har en jätte fin och varm jacka. Därför har jag varit på jakt efter ett par täckbyxor, köper man en storlek för stora kommer hon dessutom att kunna ha dem även nästa vinter. =) Tro att jag blev glad när jag hittade ett par regäla täckisar för halva rea priset, i rätt storlek dessutom! Jag slog till direkt, trots att färgen inte var mitt första hands val. Tur att jackan är grön så hon inte blir en rosa bomb, haha!


Sådan mor sådan dotter. Maja älskar kläder, när hon har fått något nytt går hon omkring och kramar dem lyckligt och försöker sätta på sig dem. Hon leker mer än gärna mannikäng när jag vill prova nya plagg.


Snygging!


Lite stora, men med korta axelband och ett par skor så funkar det fin fint. OCH de kommer med säkerhet kunna användas en säsong till, PERFEKT!

De här två blir bara bättre och bättre vänner. Felix vill inte riktigt erkänna det, men han har blivit riktigt glad i sin lillasyster nu när hon inte sliter honom i pälsen längre. Maja ääälskar sin vovve och följer honom överallt, bjuder honom på rikligt med mat och servar honom med ben och leksaker. Ett äkta dream team =)

1 kommentar:

  1. Blir ju hur snyggt som helst med det gröna och rosa tillsammans tror jag!! :) Vi fick till samma lösning som er när vi märkte att Tuva-Lis overall var lite snålt tilltagen i storlek för att räcka hela vintern, ett par täckbyxor från Blocket blev det som troligen kommer funka nästa vinter också. Perfekt! :)

    SvaraRadera