7 januari 2010

Myggfritt

Det var en smula kyligt igår tjugofem minus stod termometern på när vi skulle gå kvällspromenaden. Felix, som är nysnaggad och fryser mycket lättare nu, fick ha på sig sin termojacka. Han såg lite löjlig ut i den för jag köppte den när han fortfarande var unghund, men han stoppade villigt in huvudet när den skulle på och verkade vara tacksam för den extra värmen.

En äkta norrlänning utan skinnmössa?? Nää skulle inte tro det va!


Bedjande blick från en frusen stackare. Kan vi gå hem nu?? (Detta efter att ha varit ute i mindre än en minut...)

Jag fick släpa Felix efter mig hela rundan, vid varje avtagsväg tvärstannade han och ville vända hem, varpå jag fick locka pocka och dra honom vidare. Annat blev det när vi äntligen faktiskt vände hemmåt.

Då sprang och hoppade han framför mig med svansen i vädret och det blev min tur att bli släpad i kopplet. *skratt*


Ivrigt väntande på att hissdörrarna ska gå upp så han kan springa in i lägenheten och kura ihop sig hos husse och få tillbaka värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar