1 augusti 2009

Ja må jag leva uti hundrade år..

Kan man få en bättre start på dagen än att bli väckt med frukost på sängen och att få avnjuta den i lugn och ro tillsammans med sin älskade? Det var så jag startade min dag idag. Sen var tanken att vi skulle ha en lugn hemmadag och skjuta fram tårtkalaset eftesom nästan alla vänner var bortresta och inte kunde komma. Men på förmiddagen fick jag veta att det faktiskt kunde komma några i alla fall så med bara några timmars varsel bjuder ringer jag för att bjuda på kalas! Vi som hade struntat i att städa lägenheten eftesom det ändå inte skulle få några gäster hem fick bråttom att städa för att göra det respektabelt och jag skickade Andreas till affären för att inhandla kakor och ingridienser till en tårta. Det blev ett ganska enkelt fika men nog så gott ändå. Sen trillade Camilla, Elias och Isabella in på eftermiddagen och så även Magda, Christian och "Örjan".
Klockan halv sju var vi bjudna till Droskan av Andreas föräldrar för att tillsammans med dem och en lagom "bunt" med släktingar avnjuta en god grillbuffé. Maja fick byta om till pyamas innan vi for och hon somnade som en klubbad i vagnen. Jag tror inte vi fattar hur bortskämda vi är som har en så makalöst snäll och förnöjsam dotter. Att kunna sitta och äta i godan ro och att utan bekymmer kunde vi väcka upp henne när vi skulle ta bilen hem. När hon vaknde fyrade hon av värdens leende och plirade med ögonen och jollrade under hela hemfärden. Väl hemma satt hon på köksgolvet och tittade på mig undertiden jag plockade undan från fikat och när hon fick en skvätt välling i sängen efter det somnade hon utan minsta protest. Hon är vår lilla ängel trots hennes aptit på mobiltelefoner... =)

På kvällen satt vi tätt ihop på balkongen med varsitt glas vitt vin och myste till svalorna myggjakt ovanför hustaken och himlen skiftade till lila när det magiska skymningsljuset långsamt la sig över Nydalahöjden. Vilken dag, ett perfekt avslut på en underbar födelsedag!


Maja i en Madicken-inspirerad klänning dagen till ära

Den fantastiska buketten som lyser upp hela köket överaskade Anette med på förmiddagen


Hon kom ihåg att Gerbera är en av mina stora favoriter, jag blev så glad!

Majas lycka var gjord när Elias kom


Att i tider av kliande tandsprickning bli erbjuden ett finger att tugga på är äkta vänskap!


Tårtkollaps...men tröstar mig med att den i alla fall smakade som den skulle


Inspektion av min fina kamera jag fick av Andreas


En lugn stund framför en film är skönt när man är en tröttis

Att sitta i stolen och spana in sina gäster är soft när man är pigg

Men när tröttheten kryper på och humöret börjar dala är det tur att man har en Magda som kan konsten att underhålla en bebis

och byta ut tårarna mot ett leende

Då kommer det goda humöret åter och krafter räcker till och med till att stila med sina vältränade magmuskler inför Christian.

Att gå på två kalas på raken tog tillslut ut sin rätt


Men när den ena somnar vaknar nästa och visar glatt upp sina nya kunskaper i gåendets ädla konst!

Två sockertoppar! =)


Dagens bästa foto!



Efter att först smärtsamt påminna mig om att nu är det bara ett år kvar tills jag blir "halvsexti"
kommer Andreas med de tröstande orden "att 29 är väl ändå ingen ålder för en trähäst?"

2 kommentarer:

  1. Tack för en underbar tid hos er igår!
    Fotona är ju klockrena =) Tycker Andreas avslutande ord är rätt okej dom me ;)

    Vad gäller Christian och hans foton får han ta det själv *asg*

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Och när du fyller halvsexti blir det brakkalas med pompa o ståt!

    SvaraRadera