28 augusti 2009

Här ska det stå en rubrik, men jag har fullständig idé torka...

Sådär, då var programmen till videokameran installerade i datorn (av Andreas, vem annars??=)) så nu ska bara filmerna laddas över och sen börjar evighetsjobbet med att redigera det hela. Men det är ett kärt bekymmer och får väl ta den tid det tar. Eller, det var väl inte helt sant för jag väntar fortfarande på att vi ska skaffa ett bättre redigeringsprogram men nu har vi sett ut det vi vill ha så det ska nog snart vara i vår ägo! =)

Dagens Smögenglimt:

Bus med moster är det bästa som finns

Dagen har varit bra, vi har haft besök av Majas farmor o farfar och blivit bjudna på lunchbuffé på Eurasia (kinarestaurang) och vi åt allihop tills vi storknade. Sen blev det en stoor handling på Maxi innan vi skickade med Felix till Vindeln och jag, Andreas och Maja "krashade" i soffan respektive vagnen och snarkade ikapp.

Just det ja, måste ju bara få berätta. Efter lite strul med pengar som skulle komma från Försäkringskassan (Förskingringskassan??) fick vi tillslut det vi skulle och eftersom det var några månader retroaktivt blev det en extra slant att spara. Haha skämta bara, sätta sprätt på menade jag ju! :D Den absolut bästa terapin (om än en smula dyr i längden) är shopping, så igår skickade vi iväg Andreas till golfbanan och så shoppade jag och Maja för glatta livet. Jag hittade en jätte fin jacka/kappa på slut rean för 150kr, ett rätt hyfsat klipp med tanke på att den tidigare kostat 700kr. Sen blev det en blus och ett par tröjor till mig och en hel mängd kläder till Maja, den där lilla skruttan växer ju så det knakar och jag insåg att hon (återigen) var i behov av nya kläder. Men även där gjorde jag kalas bra fynd, underbart! Som en äkta materialist var jag hjärtans lycklig över våra nya fina saker och kunde inte sluta babbla och visa Andreas alla kläder när vi kom hem och visade hur bra de matchade med andra gamla kläder. Stackarn kunde inte bry sig mindre... =)

Jaha ja, då har jag suttit här alldeles för länge, igen. Att det ska vara så in i norden svårt att ta sig till sängen i tid när jag vet att jag så väl behöver min sömn för att orka med nästa dag? Riktigt korkat om jag får säga det själv! Tur att det inte står något på agendan imorgon i alla fall och tur att jag får sovmorgon eftersom Andreas (som vanligt :)) tar Maja så jag får sova ut. Men nu SKA jag gå och sova!

Godnatt och sov så gott, fast det gör väl redan de flesta av er redan....

3 kommentarer:

  1. Nejdå... Jag sover inte! Men väl min kärlek ligger här bredvid och sussar gott =)
    Vi måste försöka träffas nästa vecka, började nästan få lite panik över flytten idag... Vi måste vara ute ur vår nuvarande lägenhet 1/10 och någon färdig målning/tapetsering tills dess kan vi ju bara fetglömma =/
    KRAM!

    Ps. internet fixat, ska lägga ut filmen senare idag ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med en till nattuggla =)
    Ja vi måste defenitivt få ihop till en träff nästa vecka! Men det ska nog inte vara så svårt att ordna. Har lite inbokat men vet inte exakt när så vi kan väl höras om nån dag så ska jag nog ha fått koll på schemat.
    Skönt att det ordnat sig med ny hyresgäst i gamla lägenheten men vilken pest att all renovering måste göras när ni bor där. Men det finns lösningar på det med. Skulle det bli för mycket damm från slipning och starka lukter för den lill* så har vi ett extra rum här med säng till både stor som liten!
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera