7 augusti 2009

Klibbig högsommar

Det har varit nästan olidligt varmt idag, stekande sol från en klarblå himmel och knappt någon vind. Men tro inte att jag klagar! Jag har legat ute på gräsmattan och pressat så mycket jag vågat utan att bli alltför lik en kräfta. Jag vill ju vara härligt sommarbrun till bröllopet och för att vara jag så är jag faktiskt riktigt brun, fast jämför jag med de flesta andra är jag fortfarande en blekfis. =) Tur att det finns brun-utan-sol-krämer.

Jag kan även meddela att nu har vår yngsta familjemedlem fått sin första tand, HURRA! Den är inte så långt gången än men den syns och känns. Det känns stort på något vis, som en milstolpe, Majas allra första tand. Kan ni tänka er hon är snart tio månader?! Hur gick det till, när fick jag en så stor tjej? Men det är fantastiskt roligt, hon blir mer och mer sin egen lilla personlighet för varje dag som går. Det har blivit bra fart på henne nu, när hon tagit sikte på något hon vill ha så här hon där i ett nafs. En egenskap Felix och Casper inte är alltför förtjusta i eftersom hon kryper efter dem hela tiden och petar, nyper och drar i allt hon kommer åt.

Ska snart bege mig mot sängen men jag har inte speciellt stora förhoppningar om att det blir så mycket sömn för det är klibbigt varmt i lägenheten trots att vi har igång alla fläktar vi har. Men att få ligga i sängen och vila är inte heller så dumt och tillslut ska jag väl kunna få mig en stunds sömn.

Natti natti

1 kommentar: