30 augusti 2009

Tuppjuck och psykakuten nästa?

Det är knappast någon hemlighet att jag har en eller ett par skruva lösa, men ikväll måste jag ha tappat en hel handfull, minst! Här sitter jag och skriver kommentarer i bloggar (eller snarare bloggen) och inbillar mig att det är huuur viktigt som helst och absolut inte kan vänta tills imorgon, för då kommer jag ju inte ha tid. Men det är ju just det, morgondagen. Om jag lägger mig i sängen nu så varvas det upp och tankarna snurrar utan hejd och det bler en omöjlighet att föra en vettig konversation med mig själv om att jag borde varva ner och ta det lugnt istället och låta det bli som det blir och känna lugnet.

Men det hör väl vem som helst att det är en helt galen idé och att det enda vettiga är att slå av datorn och sätta sig och ta bort mitt nuvarande nagellack, putsa och fila naglarna fina och sen måla dem i någon tjusig färg så jag är fin till kalaset imorgon.

Alternativt någon som har lust att skjutsa mig till psyket så de kan försöka skruva i de stackars små skruvar som inte lossnat helt än? Känns som det kan vara en vettig idé. MEN det får man inga fina naglar av! Det avgjorde saken! :)
Faktum är faktiskt att vackra röda naglar kan göra underverk i själen, det är något lyxigt med den lysande och klara röda färgen som får mig att må bra och känna mig som någon annan för en stund. Om jag sen får lägga en tjusig makeup och ett läppstift som matchar naglarna och klä mig i något fint och toppa med ett par högklackade skor jag knappt kan gå i så mår jag så bra det bara går. Lustigt det där...Men utmärkt att det går att lura hjärnan bara genom att ändra lite på sitt yttre, för den sakens skull är det värt lite skönhetssömn. Men jag tror jag sparar makeupen och de fina kläderna tills imorgon. Fullt så skruvad har jag inte blivit, ÄN! ;)

Puss o godnatt!

2 kommentarer:

  1. Min fna, tuppjuckare! Du vet vad du ska skriva för att få mig att le och fälla en tår...inte av sorg utan av ren glädje. Jag är s gla att jag har dig! Mina fingrar vil pringa iväg och skriva en novellsamling till dig, men tyvärr har jag chefrarna över mig som ber väldigt irriterat att jag ska föja dem ut till sandlådan. Vad göra? Vill inte riskera att få sparken. Stor kram till bästa Sara!

    SvaraRadera
  2. Så ni ska på finkalas idag ni =)
    Vi ska nog börja packa lite... Slå bara en signal om du vill, skratta, gråta, skrika eller ha sällskap.. Vi är ju inte långt borta!!
    Kramar.

    SvaraRadera