31 juli 2009

Vår lilla sabbotör och marodör

Jag, Maja och Felix har haft sköna lata dagar det senaste. Solen och värmen har återvänt och vi har flyttat ut och bosatt oss på gräset bredvid lekparken. Har på förmiddagen packat lunch och fika till oss och sedan njutit av solen, gungat, kännt sanden mellan tårna och Maja har fått sig ett gäng nya vänner och jag likaså i deras mammor. Idag ligger det ett tunt dis på himlen, men det är kanske tur för jag känner hur det spänner och småsvider i huden av all sol. Skulle nog må gott av att vila huden idag för att solbada imorgon igen!

Jag har sorg idag, min mobil har gått i graven. Den har betett sig lite konstigt ett tag men har ändå funkat tillräckligt. Men igår fick den tuppjuck och bestämde sig för att börja leva sitt eget liv. Den slår nummer själv och ringer upp(?!), varje gång man trycker på en knapp får man upp flera symboler men inte den man tryckte på, den larmar att batteriet är tomt trots att det är precis nyladdat och andra trevliga små överaskningar. Så nu blir det till att köpa en ny, utgifter, utgifter, utgifter... Tur att det är min födelsedag imorgon, kan ju se det som en födelsedagspresent från mig själv, fast det har jag ju i och för sig redan köpt, hittade en kalasfin klocka på 50% rea. Men jag är väl värd flera presenter?? =)
Naturligtvis är det Maja som varit i farten och orsakat det akuta behovet av en ny mobil. Så fort hon kommit åt har hon tagit min mobil och gnagt, bitit och dreglat ner den och med jämna mellanrum dängt den i golvet. Så det är kanske inte så konstigt att den inte vill fungera längre...? Den lilla odågan till unge! Tror hon har förstört den med flit så jag inte vill ha den längre och hon får den alldeles för sig själv! Hon kan vara ganska dyr i drift....men jag kan inte annat än le när hon sitter på golvet och ser med oskyldiga lyckliga ögon på mig och med ett smile från öra till öra för att hon lyckats norpa åt sig mobilen när jag tittat åt ett annat håll. Skruttfia är vad du är! =)

Det är ett konststycke att få till en bra bild på Maja numera när hon är mobil (haha!) och flyttar sig dit hon tycker det passar. Det vill säga så nära kameran och linsskyddet som det bara går!


Upptagen med att läsa det senaste reklambladet, innan hon upptäckt att kameran är framme...


Uppdraget "fånga linsskyddet" har börjat!


Få se nu, hur ska jag lösa det här...


lite kladd på linsen kanske?


HA, triumfens stund. Jag fick det, jag fick det!!


Bara en sak kvar då...


att smaka på det! =)

Men trots alla dina hyss älskar jag dig högst av allt mitt lilla hjärtegryn!

2 kommentarer:

  1. Hej! Längtar efter att få träffa er igen, inte minst den lilla busungen som tar mobiler. Pussa henne från mig och morfar.

    Kram

    mamma

    SvaraRadera
  2. Sköna unge där...
    Tur du börjar göra lite hyss så inte mamma o pappa får det allt för lugnt ;)

    Kramar!

    SvaraRadera