2 juli 2009

Heldag på Norrmjöle havsbad

Ibland behöver man strunta i att hemmet ser ut som ett bombnedslag och bara njuta och ha det skönt, det är precis vad vi har gjort idag, vi har solat, badat, lekt, ätit picknickmiddag, träffat Majas tremäningar och deras föräldrar och solat och badat lite till och sedan frammåt kvällningen styrt kosan hemmåt.

Hemmet ser fortfarande ut som hej-kom-och-hjälp-mig men det tar vi tag i imorgon för nu är jag så trött att jag inte vet hur jag ska klara av att hålla mig upprätt till läggdags. Men det är en sån där skön trötthet man bara får av att spendera dagen på stranden, och vet ni vad? Jag har lärt mig ett och annat, trots de många timmarna i solen och vid havet dessutom har jag inte brännt mig och inte fått några soleksem. Hurra för mig! =) Visserligen har jag ju inte fått någon färg alls på min bländande vita kropp, men mycket hellre det än som jag såg ut innan, illröd och full med kliande knottror...hu!


Våra två solstrålar trivdes finemang i skuggan


Ankan från mormor är en av nya favoriterna


Jag älskar Norrmjöle, det är så fantastiskt vackert och idag var vi (underligt nog) nästan själva på stranden. Vart är alla solbadare?? Men inte mig emot, kändes jätte lyxigt.


Gott att få sitta hos mamma och få upp värmen igen efter ett svalkande dopp. Lite väl svalkande tyckte Maja när jag försökte få henne att bada mer än bara fötterna


Inte lätt att pricka majskroken rätt i mun, duktiga Felix iaktog det hela utan att göra minsta försök att ta dem Maja tappade.

1 kommentar:

  1. Tröstande rader: Det finns inte en chans att er lägenhet är stökigare än vår. Det finns inte heller någon chans att din kropp är mer bländande vit än min. :) Kram!! (Började fixa med bilder och film till dig idag, men blev inte färdig.... Nu är det skärpning som gälller!!)

    SvaraRadera