4 juli 2009

Skaparglädje

Här sitter jag och laddar inför Christians 40 års partaj i eftermiddag, eller ja laddar och laddar, slösurfar och njuter av lugnet i alla fall. Andreas tar sig en tupplur eftersom han var den som hade Maja inatt, Felix snarkar i Andreas knäveck och Maja ligger och sussar på balkongen.
Jag passar på att känna lugnet ett tag till, men snart måste jag hoppa in i duschen och börja göra iordning allt tills vi ska fara. Sånt har nämligen en tendens att dra ut på tiden nu mera... Kan inte begripa varför? =)

Igår satt jag för första gånen på ÅR och målade med akvareller, lite ringrostig var jag allt i början men jag blev faktiskt hyfsat nöjd med resultatet till slut. Ni ska få se mitt alster senare ikväll eller imorgon. Jag måste börja ta upp mina färger lite oftare för fy så kul det är, en bättre terapi finns nog inte. Jag glömmer tid och rum och går helt upp i att måla, underbart! Sen är det ju inte alltid man är nöjd efteråt och då är det förvisso inte lika roligt längre, men träning ger färdighet som det heter. =) Insåg dock att det är läge att investera i några nya penslar, och kankse även en och annan färg till. Men det blir ju inte så fasligt dyrt när jag har en sån bra bas innan. TACK kära mor och far för den fantastiska födelsedags presenten! Men det är många år sedan nu, måste varit tio år eller nåt, det är med andra ord NITTON år sedan?! Man kan tycka att man inte behöver köpa kvallitets färger och penslar till ett barn, men med tanke på att allt fortfarande lever (och har samma toppskick fortfarande) och inte en ända färg har behövts bytas ut än och jag klarar mig fortfarande med samma penslar, fast en av dem har börjat lossa lite hår. Det blir till att gå till Konstnärs shoppen till veckan och inhandla ett och annat och sedan vänta på insperationen till en ny tavla! =)


Orsaken till mycket glädje


sinnesro


och paus från världen utanför

Och på tal om glädje, nu hör jag ett mjukt joller från babyvakten. Det måste vara det vackraste ljud som någonsin mött ett par öron.

Älskade unge!

2 kommentarer:

  1. Grymt snyggt blev det, blir mest troligt inramat sen =)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken ära! Vad glad jag blir att ni tyckte om den. =)
    Vi ses imorgon fina du!
    KRAM

    SvaraRadera