21 juli 2009

Nattsudd

Jag har tillfälligt fått kappitullera och filmar med min vanliga kamera så jag kan lägga ut här, men håll ut kära ni för min högt älskade gubbe ska köpa en ny dator till mig. HURRA!! Men mycket vill ha mer... vill köpa ett mer avancerat redigeringsprogramm så jag kan göra lite mer än bara basic grejer med filmerna. Men nu har min födelsedagspresentbudget spräckts med dunder och brak så jag får invänta bättre tider och vara lycklig över att jag faktiskt kommer att kunna klippa och klistra med scener och lägga till text och musik, och lycklig och tacksam är jag, tro inte annat! Det kan dessutom vara bra att börja med ett enkelt basprogram och sedan utveckas och bli lika proffsig som Sara på att göra fina och härliga filmer! Stort tack igen för den fina filmen, har kollat på den många gånger om och minns våra härliga dagar hos er.

Det är inte en odelad glädje att kunna ta sig fram till önskvärda mål. Att bli fråntagen det man kämpat så för att få är ingen lätt sak.

Nu har jag (som allt för ofta) suttit här alldeles för länge och klockan passerar snart midnatt, Maja ligger på mage (tack och lov så gillar hon det nu och vaknar inte och skriker) i sin säng och sover så sött som bara ett litet oskyldigt barn kan. Själv ska jag krypa ner under nytvättade lakarn och varmt välkomna John Blund...

Godnatt och sov gott!

2 kommentarer:

  1. Så kul med en ny dator!! :) Ja, det är ju problemet det här med all ny teknik, uppdaterar man en grej så orkar plötsligt inte de andra sakerna med... :( Det är inte utan att man känner sig en smula lurad ibland.

    Redigeringsprogrammet vi har är också väldigt basic, och man kan komma ganska långt med det! Det som jag gissar är det som du tycker ser "proffsigt" ut i filmen ni fick är helt enkelt ett färdigt tema som man lägger in alla klipp i, sedan ändrar man bara texten och lägger till musik... :)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Ahaa, vilken lättnad att höra att det är något som även jag skulle kunna klara av! =) Antar att du använder dig av ett Mac-program som inte funkar i en pc?

    SvaraRadera