5 juli 2009

Bildkavalkad, igen =)

Igår var hela lilla familjen bjudna på Christians 40 års fest, ett kalas som hette duga! Vi höll till i en stuga vid Umeälvens delta strax utanför Obbola och där bjöds det på härligt umgänge, inte så mycket sol (trots att en sådan varit beställd i god tid i förväg), en och annan tävlig, välsmakande mat och gudomlig tårta, bland mycket annat. Tack fina goa ni för en härlig och minnesvärd kväll!


Nu förstår ni kanske varför jag inte ville lägga ut bilden på det jag målade härom dagen, det var nämligen en present till Christian och ville inte förstöra överaskningen! =)


Födelsedagsbarnet, eller barn och barn...? ;)


Egen strand hörde till ägorna, fast solen var lite snål med sina strålar så jag höll mig på torra land. Till skillnad från vissa andra... Burr!


Och bäst av allt (enligt vår dotter i alla fall), det fanns en GUNGA i trädgården!!


Det var långa linor och det kittlade gott i magen så mingelsorlet accompanierades av ett klingande barnaskratt.


Första tävlingen, det gäller att hålla tungan rätt i mun


Nästa tävling, att se vem som kunda kasta en baseball hårdast och det var MIN käre gubbe som vann!! Om jag bara hade trott på honom på tipspromenaden hade jag haft lika många poäng som Elisabeth som vann...


En av den färska 40 åringen signerad baseball var det fina priset. Börjar ni ana temat för kvällen?? =)


Stilstudie


Det blev en väldigt fart på vår annars så lugna hund när baseballen kastades, han for som en skållad råtta fram och tillbaka för att få fatt på bollen


Tjoho vad roligt!


Kärlek vid första ögonkastet


På kvällen blev det grillning


Kalasgott!


Värdinnan instruerar...


Medans somliga stod torrskodda och hade det gott på bryggan...


..laddade karlarna inför den sista tävlingen


Men det gick inte riktigt schyst till, knuffen fångades på bild. Skämmes Peter! ;)


Jag var inte det mindsta avundsjuk på dem för det var svinkallt i vattnet


Ja, den var precis lika god som den ser ut!


Att det kan vara så roligt att skära upp en tårta..?


God ja, men att ta sig en bit utan att söla var visst lite svårt Christian?


Kvällen avslutades med några partier kubb, men jag var så usel att jag och Felix beslutade oss för att vara åskådare istället. Eller, kvällen var ju inte slut där för de andra, men klockan var 22.30 och vår lilla tös behövde få komma hem och sova i sin egen säng.


Åter igen ett stort TACK Magda!

4 kommentarer:

  1. Vilken konstnär du är Sara!!

    SvaraRadera
  2. ÅHHH, Vilket vansinnigt roligt inlägg du gjort vännen =)

    Vi ses snart, Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig bildkavalkad! Jättekul att få träffas och speciellt att få "prata" med er lilla goa dotter.
    Kramar från Elisabeth och resten

    SvaraRadera
  4. Kul att du har plockat fram färgerna och fortsätt för både jag och pappa tycker att du har ådran och talangen. Jättefint målat!

    Kram

    mamma

    SvaraRadera