11 juli 2009

Jag är snuskigt rik...

..på vänner!

Jag och Maja har våldgästat ute hos Camilla och barnen i ett dygn och haft det hur härligt och mysigt som helst! Barnen har lekt i massor, även om Maja har iaktagit Elias och Isabella med skräck blandad förtjusning. Fick inse att jag har en riktig liten mespropp till dotter, det märks att hon är ensambarn om man säger så... Kanske dags att börja besöka öppna förskolan lite oftare?? =) Hon har storögt följt allt som Elias och Isabella har gjort och när de har gråtit har Majas läpp börjat dallra för att följas av stora tårar.

Sedan ca en vecka tillbaka har Maja varit fasligt svår att söva på kvällen, det har tagit som allra minst 1 timme av idogt arbete för att få henne till ro så jag förberedde mig på det värsta när jag la henne i sängen igår. Men efter att vällingen var slukad så somnade hon som en klubbad! Det tar visst på att leka hela eftermiddagen.

När alla barn sov sött och huset låg tyst och stilla kurade jag och Camilla upp i deras sköna soffa och pratade och pratade och pratade och pratade tills ögonen gick i kors av trötthet och vi var tvugna att ge efter för sömnen och bege oss mot sängen. Underbara vän, vad hade jag varit utan dig? Med dig kan jag prata om saker som jag inte kan yppa till någon annan, men dig slappnar jag av och vet att jag är omtyckt precis som jag är. Du är min stora mammaförebild och inte vet jag vad jag skulle ta mig till utan dig som coach i allt som rör föräldraskapet?! Vi satt och mindes "den gamla goda tiden" när vi nyss lärt känna varandra och när vi bodde ihop, jisses, att det är möjligt att förändras så mycket?! Hade någon sagt till mig för fem år sedan att jag skulle sitta här i ditt hus med dina två barn och min dotter hade jag aldrig trott på det. Tänk så bra allting ordnade sig till slut! =)

Det blev dock en lite trist avslutning på vårt härliga dygn tillsammans, efter en natt med alldeles för få sömntimmar vaknade jag med dundrande migrän och frukosten trivdes inte i min mage utan bestämde sig för att ta snabbaste vägen ut... Jag låg däckad i soffan medans ängeln Camilla tog alla tre barnen ut på en promenad så jag fick en lugn stund. Nästa gång får du lämna ALL städ och disk åt mig så jag får gottgöra dig!! Andreas kom och hämtade mig och Maja tidigare och sedan spenderades dagen utslagen i sängen. Tack och lov lättade allt framåt kvällen och maten trivs åter i magen och har varit snäll nog att stanna där.

Jag och min kamera hade ingen bra dag igår, lyckades inte få till ett ända bra kort. Men bjuder på några ändå och lovar att återkomma med fler efter måndagen då jag får de Camilla tog.

Två töser som blev alldeles till sig av att få en lekkompis, tänk vilket liv det ska bli på er när ni kan kuta omkring och hitta på bus. Ojojoj... =)

Camilla den ljuva, sötis Isabella, Maja gos och fina bus Elias

Två trötta vänner

Tack för att du finns vännen, du är helt fantastisk och jag älskar dig så mycket!

2 kommentarer:

  1. Åh, vilket klockrent dygn ni verkar haft =)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vi kommer imorgon, jag och mina två små illbattingar, KUL!

    SvaraRadera