10 juli 2009

Jubileum


För exakt två år sedan satt jag och Andreas på den här båten


påväg genom Luleås aningen mulna och dimmiga


men helt fantastiskt vackra skärgård!


Slutligen hamnade vi i den här stugan ute på Småskär


där hade mys-picknick-middag medan vi hörde regnet smattra på taket och njöt av den goa värmen från den vedäldade spisen


Min kamera var helt ny


så jag trotsade både regn och mygg för att springa runt på ön och fota

Inne i stan var det här vårt lyxulösa hem

Två dagar tidigare besökte vi Gammelstadens kyrkby

var in i en underbar lanthandel på friluftsmuséet

bekantade oss med en ekorre i en av bodarna


Men den STORA händelsen utspelade här dagen innan


Där satt jag och min älskade på vår picknickfilt i sommarregnet, hopkurade under golfparaplyet tittade varandra djupt in i ögonen. Kärleken spirade och vi blickade ut över skärgården. Där, den 9 juli 2007, delade vi ringar och jag grät av lycka!

1 kommentar:

  1. Galet att det redan är två år sedan...
    Undra sa flundra när vi ska få fira två år!?!
    Kramar!!

    SvaraRadera