20 juli 2009

Lätt på foten?

Här går jag och trippar runt i mina små högklackade som en annan fin slottsfru. Men det är föga glamoröst. Försöker påminna mig om varför jag så promt skulle ha klackskor till brölloppet. Mina fötter är bara inte gjorda för att klämmas ner i en ynka pynka liten sko som egentligen är gjord för tretåade människor och att då försöka klämma ner en fot med hela fem tår är ren och skär tortyr! Fast jag intalar mig själv att om jag går och plågar mig en liten stund varje dag så kanske jag lyckas töja ut dem tillräckligt för att överleva en hela dagen och kvällen i dem. Men när jag tittar ner på mina stackars hopklämda fötter undrar jag om jag lever i en drömvärld, överleva i dem här långt inpå småtimmarna??! *aj*

Min tröst är att det är fina, jätte fina skor och med dem och min nya klänning kommer jag näst efter bruden vara finast på hela kalaset! =) Eller ja, tredje platsen får det nog bli för Maja kommer vara söt som en liten docka.

"Vill man var fin får man lida pin" som det heter...

1 kommentar:

  1. Hej o hå! Bort med dumma tankar! Kan jag, så kan du. På med skorna och GÅ GÅ GÅ!!

    SvaraRadera