30 september 2011

Lost and found

Förvirrad elevassistent på villovägar. Hittelön utlovas.


Undrar hur man kvalar in för att få sig en egen assistent? Tycker jag borde ligga rätt bra till i förhållande till förvirrings status åtminstone.

Men trots allt STOR trivs jag med att vara tillbaka i skolans värld och arbeta med elever igen. Barn och ungdomar högt och lågt, överallt, vart man än vänder sig. Stora som små frågor haglar och att få vägleda, stötta, skratta och bara vara där och prata med dem får min själ att göra glädjeskutt. Älskar, älskar, älskar det!

Tiden får utvisa om jag hamnat rätt eller ej. Nu läggs fokus på en dag i sänder. Samt på att inte förvirra bort mig själv, vare sig fysiskt (det är ju en sån fasligt labyrintig skola, och stor!) eller mentalt. En utmaning båda två. ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar