12 september 2011

Invägning


Om ni saknade invägningen förra måndagen så var det medvetet. Med mina stundtals dåliga blogguppdateringar blir det här en renodlad ivägningsblogg, och hur trågigt blir inte det då?! Men eftersom jag behöver en liten piska där bak så jag inte slarvar tänker jag fortsätta plåga er med mina siffrår från vågen. Men från och med nu blir det varannan måndag, skönt va?! ;)

Dåså, upp till bevis. Resultatet efter två veckor är följande:

-2,2 kg

Totalt 9,4 kg

Hurra för mig!! Jag har en bra och pedagogisk app i mobilen där jag kan se i procent hur långt jag nått mitt mål och jag har kommit *trumvirrvel* 54 %. Jag är väl medveten om att det är de lättaste kilorna jag blirivt av med, men det känns ändå helt fantastiskt! =D Det är häftigt att konkret få se vad det är jag åstadkommit och hur långt jag har kvar. Precis vad jag behöver för att inte tappa fokus och motivationen. =)

Sen vill jag trycka på att den målvikt jag har satt upp mest är där för att den kändes som en rimlig vikt, men det går ju inte veta i förväg hur man kommer se ut och känna sig när man kommit fram. Därför är min målvikt på 70 kg (nej, nån speta har jag inga intentioner att bli!), men jag vill inte stirra mig blind på siffrorna på vågen, eller BMI heller för den delen. Därför är mitt fokus på mina mått, alltså klädstorleken som får styra. Målet är att bli en stl 38-40, vad vågen råkar stå på då känns irrelevant.

To be continued...


2 kommentarer:

  1. Hej! Bra jobbat med viktnedgången! Jag tycker att det är roligt att läsa varje vecka då jag själv också har börjat ett "nytt liv" och gå ner i vikt.
    Hälsningar en som har läst din blogg ett tag

    SvaraRadera
  2. Vad grym du är Sara, verkligen!! Kram/Mickan

    SvaraRadera