16 september 2011

Och lyxen fortsätter...

I morsdagpresent fick jag det allra bästa man kan tänka sig; ett presentkort på en timmes helkropps massage. Min man vet allt hur han ska fjäska för mig!

Jag har sparat kortet för att använda som belöning vid valfritt tillfälle vad kan vara bättre än att jag för två dagar sedan gått ner prick 10 kg. Det måste ju firas!!


Idag var det så dags. Jag satt i väntrummet och andades in atmosfären, lugnet, tystnaden.


Snart var det min tur att kliva in i behandlingsrummet. Det blev 60 minuters himmelrike. Jag var så avslappnad och det kändes som att hela jorden snurrade lite långsammare när det var klart. Jag var helt oförmögen att stressa och har varit alldeles lugn och harmonisk hela dagen.

Nu ikväll, när det gått några timmar sedan behandlingen, börjar jag känna resultatet av allt knådande. Eftersom jag är väldigt spänd i nacke, axlar och rygg bad jag att fokusen skulle vara där. Sa även till henne att hon fick ta i så hårt hon ansåg sig behöva. När vi var klara sa hon att jag nog kan få en del träningsvärk imorgon.

Jo tack! Vet inte om jag vill vakna imorgon, redan nu reagerar musklerna i ryggen på att de fått veta hut och fått sig en omgång. När de är så rejält ömma nu, hur ska det då kännas i morgonbitti?? Finns stor risk för att det kommer komma ett desperat SOS anrop från vårt sovrum imorgon... Haha!

Men skäms på mig som klagar! Det var så fantastiskt skönt att bara få koppla bort allt och bli ompysslad på allra bästa sätt.

Tack min älskade gubbstrutt!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: