6 september 2011

Sommarminnen

Är det inte lite märkligt - jag och Maja var nere i hos mamma och pappa i tio dagar (minus de tre dagarna i växjö) och jag tog inte ETT ENDA foto på vare sig mamma eller pappa tillsammans med Maja. Eller på bara dem heller för den delen. Däremot har jag drösvis med bilder från när vi umgicks med gammelfarmor och gammelfarfar, ännu fler bilder togs i Växjö på gammelmormor, gammelmorfar, småkusiner och moster likadnant när vi fick finbesök från Jönköping av Sara och Tuva-Li - massvis med bilder.

Grämer mig att inte en enda bild togs när vi njöt i stugan och hade storkalas med släkt och vänner. Eller när Maja busade med morbror i trädgården, eller på alla mysstunder med mormor och morfar. Men minnena är kvar ändå som tur är!

Tycker det passar fint att bjuda på lite härliga, varma och soliga somarbilder från vår semestertripp hos mormor och morfar en höstruskig dag som denna.

Kompislek:

Maja har en superkompis i en av grannarna till mormor och morfar. S har alltid haft ett speciellt öga till Maja från första stund och hon är helt fantastisk! Hon har barnvaktat, lekt, lånat ut och gett Maja leksaker (vagnen på bilden bla.).
Dessutom var hon världens finaste tomtenissa hos oss i julas.

Här är de på väg hem till S. Jag höll på att få dåndimpen när Maja inte hade några som helst problem att följa med alldeles ensam, det trodde jag ALDRIG! Men som sagt det är nåt speciellt med S.

Dock kom de hem rätt snart, allt hade gått jätte bra tills Maja såg hennes pappa. Han var nämligen jätte farlig och Maja brast ut i storgråt. Då kände jag igen min dotter igen, haha. Men denna karlfobi lär nog släppa tids nog, har jag en känsla av. =)

En eftermiddag att minnas hemma hos 
gammelfarmor & gammelfarfar:

Maja har varit med fammo Sestin och faffa Söje (min farmor och farfar).

Där finns det massor med fina gamla dockor från när jag var liten och till och med från när pappa var liten.



Men vem vill sitta still och leka hela tiden?

Bollekar står högt i kurs så när gammelfarmor tog fram fotbollen var lyckan total - trots att hon stod på näsan fleta gånger.

Men en liten vurpa kan inte stoppa den här duracellkaninen!


Efter mycket bus och lek i trädgården med gammelfarmor, meddelade Maja att hon med bestämdhet att: -Maja pajka boll med faffa Söje.

Vem är gammelfarfar att neka henne något sånt? Han kom som ett skott!

Och han var en hejare på att både sparka,

och kasta boll.

Han kunde kasta den jäääätte långt upp i luften,

men Maja kunde minsann fånga bollen ändå. Ibland i alla fall... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar