30 juni 2010

Sommarminnen

Vi har sköna dagar här nere i södern. Maja blir ompysslad och jag får semester - kan inte bli bättre.


Igår for vi ut med båten och Maja fick åka skottkärran ner till bryggan.


Att ha flytväst på var ingen höjdare, men med lite russinmuta gick det lättare.


Här trivs Majan allra bäst.


Mormors hjälpreda diskar upp muggarna i sjön.


Och passar på att ta en dusch.


Åh - jag älskar sommaren!


Det ska börjas i tid! =)


Som vanligt blir den här tösen ohyggligt bortskämd av sin moster och morbror. Titta vilket fint tält hon fått!


Maja är i alla fall helnöjd!


Morfarsmys


Lyckan är ett litet torp i skogskanten alldeles nära sjön.


Där själen får vila och hämta ny kraft.


Att sitta en stund på dass och fundera över livet,


och njuta av utsikten är äkta livskvalitet.

2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Vilken fantastisk fotograf o "författare" Du är. Helt otroligt! Gör en bok. Det blir succé. Mormor Bettan brukar berättar om lilla Maja.
    Hälsa Dina föräldrar och kram till Er alla.
    Mammas moster i Skåne

    SvaraRadera
  2. Hej Mary!
    Det är så roligt att du läser min blogg. Tackar så hjärtligt för det fina berömmet, blir så glad! Men en bok? Nää det törs jag nog inte. =)
    Mamma och pappa är i Växjö just nu och ska vidare till Maggan och Lasse på Öland imorgon, ska hälsa dem så gott när jag pratar med dem nästa gång.
    Många kramar! Sara

    SvaraRadera