15 juni 2010

Vovvestatus

Nu har jag min lilla älskling hemma igen, men jag törs inte ropa hej än. Det visade sig att det gått hål på den ena trumhinnan och den andra var inte helt frisk den heller, så nu har han fått örondroppar och smärtstillande. Veterinären trodde att hans beteende kunde komma ifrån det här, men helt hundra var hon inte, det får helt enkelt visa sig. Det som kändes väldigt skönt dock är att det kom fram efter röntgen att han inte har diskbråck i alla fall, han är bara ordentligt stel i sina leder och det ska vi kunna få bukt på med hjälp av ett stretchingprogram.

Felix har bara legat och sovit hela dagen, inte så konstigt med tanke på att han har varit sövd idag, men jag kan inte låta bli att oroa mig för det ändå. Han snubblar och vinglar fram och matvägrar. Aldrig hade jag trott att vårat matmonster till vovve skulle säga nej till korv?! Nää frisk är han inte på långa vägar... Men jag upprepar veterinärens ord för mig själv att hon tror att han kommer att bli helt bra, om jag säger det högt för mig själv tillräkligt många gånger kanske jag vågar tro på det.

Usch och fy så deppigt det här blev. En bra sak är i alla fall att jag inte förlorar några pengar på att jag ringde och sjukanmälde mig till jobbet igår. Min gulliga chef ringde idag för att kolla hur det var med mig och Felix idag och sa att det var bara för mig att lägga in en semesteransökan i efterhand så slipper jag karensen. Skönt. Det sista vi behöver nu är fler utgifter, man blir ruinerad av att gå till veterinären, tack och lov för försäkringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar