28 juni 2010

Hos mormor och morfar

Det senaste dygnet har jag hunnit med mycket. Jag har åkt tåg i 13 timmar, hela natten tog det och jag sov som en stock. Jag har lekt med morbror som hämtade oss i Skövde och så har jag kramat om mormor och morfar som väntade i Mariestad.


Jag har sprungit runt på torpet,


tittat på en pippifågel


..som ruvade på sina ägg


..i mormors skurmopp!! Totit (tokigt), sa jag.


Jag har mumsat på solvarma smultron.


Jag visade mamma att jag visst inte är någon badkruka (som hon är!) och badade med mormor.


Hit ut ska vi.


Mamma menade på att blåa läppar och skallrande tänder är ett täcken på att man borde ta en paus från badandet. Pyttsan! sa jag.


Tillslut gjorde vi en kompromiss, nu badar jag inte, bara duschar! =)

Som avslutning på dagen såg vi en maffig havsörn på vägen hem från stugan. Fast den hann mamma inte fånga med kameran, hon är lite långsam... Nu sover jag som en stock och drömmer om morgondagen, undrar vad vi ska hitta på för spännande då? Åka båt kanske?

Godnatt. /Maja

3 kommentarer:

  1. Det moppas ofta förstår jag... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, faktiskt. Mamma hälsar att hon lät den stå ute för att torka för två veckor sedan och det tog bara ett dygn så hade flugsnapparen byggt bo i den ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad ljuvligt det låter! Skönt att ni är framme!
    KRAM C

    SvaraRadera