11 juni 2010

Up, up and away

Maja har premiärat på sitt livs första Tivoli idag och åkt parisehjul. Hon var störtförtjust och inte det mindsta höjdrädd, något man inte kan säga om mig. Jag har gått och blivit en mes på gamla dar och ylade i högan sky när vi for upp i luften, knogarna vitnade på handen som höll om kanten till korgen och Maja protesterade över mitt krampaktiga grepp om hennes midja. Men efter ett par varv blev jag varm i kläderna och hejja så roligt vi hade! Det vill säga tills mesen gjorde sig påmind igen och jag blev åksjuk och killen vid spakarna fick stanna hjulet när vi var halvägs upp och vända håll så vi kunde kliva av. =)


En skeptisk mor...


men det var ju så rysligt högt!


Vet inte vad Maja skrattade åt mest. Att det kittlade i magen av höjden eller för att mammas lätt hysteriska skratt och tjoande.


Om det inte vore för att jag blev åksjuk hade vi tagit en tur till. Men har en åkbiljett kvar, kanske tar en tur efter kyrkan på söndag. =)

1 kommentar: