21 mars 2010

En visa och lite shopping

Tomtegubben som hade snuva
av Felix Körling

En liten tomtegubbe satt en gång
vid stugan sin uppå en tuva,
han tyckte dagen var så fasligt lång,
han satt och vände på sin luva.

Usch, han frös och han nös,
atschi, atschi, atschi, prosit!
Usch, han frös och han nös,
stackars tomtegubben hade snuva.

Men tomtegumman sade: Vad står på?
Du skrämmer både mej och katten,
till doktor Mullvad ska du genast gå,
så att vi kan få ro till natten.

Gör dej fin, gubben min,
atschi, atschi, atschi, prosit!
Gör dej fin, gubben min,
och tag på dej söndagshatten.

Och gubben gick till doktor Mullvad in,
som bodde under björkestubben,
och doktorn laga genast medicin,
som han tog fram ur källarskrubben.

Hoppsansa, nu blir jag bra!
Atschi, atschi, atschi, prosit!
Hoppsansa, nu blir jag bra,
det nös jag på, sa tomtegubben.

Visst kommer ni ihåg den visan? Byt ut tomtegubben mot Sara så har ni mig i ett nötskal. Önskar bara att jag oxå hade en doktor mullvad som kunde bota mig med sin medicin. Själv får jag nöja mig med att tröstshoppa på Tradera. Funkar rätt bra det med i och för sig! =)

Här är mina kära fynd.



2 kommentarer:

  1. Härliga fynd du gjort!!
    Så när ska vi alla vara friska samtidigt och kunna träffas?!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är mycket nöjd över dem! =) Och angående när vi kan dejta så hoppas jag på SNART!! Men förkylningen har mig fortfarande i ett stadigt grepp så det blir till att avvakta några dagar till och hoppas att ni är friska och har tid då.
    KRAM!

    SvaraRadera