1 mars 2010

Älskade lilla gangster

Maja tyckte att jag behövde lite hjälp i köket när jag skulle baka tidigare idag. Jag ville vara lite effektiv så jag slängde ihop en kaka först och när den var i ugnen satte jag igång med middagen. Jag stod precis intill ugnen hela tiden för att hålla koll på vad Maja gjorde men hon är snabb som en vessla och efter en stund tyckte jag att det luktade misstänkt brännt i köket... kunde inte begripa varför eftersom det var 20 minuter kvar tills kakan skulle ut ur ugnen. Döm av min förvåning när jag kikade ner och såg att min fina kaka var kolsvart!! Röken bolmade ut ur luckan och la sig som ett fint dis i lägenheten. Min lilla "hjälpreda" hade pillat på vredet och ändrat gradtalet på ugnen från 175 till 300... tacka för att det blev brännt, skitunge! Hon var rätt billig där ett tag, skulle kunna sålt henne för en femöres kola ;) Men det gick snart över. Vem kan vara arg på ett charmtroll som tar ens ansikte i sina små händer och ger en ljuvligt smackande blöt puss?! Inte jag i alla fall.



Tjusig va?? Det var bara att slänga, diska upp och börja om från början. MEN, den här gången var den yngsta familjemedlemmen portad från köket. Kaka nummer två fick berömmet klart godkännd i alla fall, det var bara en liiten bit kvar efter att finaste hemgruppen åkt hem. :-)

5 kommentarer:

  1. Jag tycker våra töser ska baka ihop, ist för att hjälpa oss...

    SvaraRadera
  2. Det låter som en strålande idé tycker jag! Hur är det med henne förresten, har hon kryat på sig?

    SvaraRadera
  3. Kakan ser väldigt mumsig ut!!!

    SvaraRadera
  4. den såg faktiskt smaskig ut. det brända ser ut som chokladglasyr

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara meddela Malin och Clara att era ögon luras, den smakade apa! =)

    SvaraRadera