27 december 2008

Shoppoholic?? =)

Här har det shoppats loss vill jag lova! =) Jag och Maja gav oss ut i vimlet och när vi plöjde genom folkhavet försökte jag köra på så få stackars människors hälar som möjligt...trots det blev det ändå några...sorry! Men det är verkligen inte lätt att inte köra på folk när de är överallt! Men med humöret på topp så slog jag bara på stora charmleendet och bad tusen gånger om ursäkt varje gång det hände och fick lika stora leenden tillbaka så jag var inte såå elak ändå.

Jag har hittat så mycket fint, dock var inte allt på rea men jag kunde inte låta bli... nog för att jag alltid har gillat att shoppa kläder men nu är det inte till mig som det är roligast utan till Maja, min lilla docka! Hon har börjat växa ur stl 50 nu och kan ha vissa plagg som är 56, hon blir så stor så fort!!

Favorit plagget för dagen är en jätte söt klänning med en byxa till, hade klätt upp Maja för att pappa skulle få se hur fin hon var när han kom hem och jag hade tänkt fota och lägga upp här. Men det sket sig, bokstavligt talat! Efter att jag bytt om på henne så la jag henne brevid mig i soffan för att hon skulle få sova, hör att hon pruttar en del men de låter som om det bara är gaser. Men när det inte luktar mindre utan snarare mer när pruttarna lagt sig börjar jag ana ugglor i mossen.... Ska inte gå in på några detaljer här men det blev behov av ett akut bad i handfatet vilket INTE var populärt hos den lilla damen. Stackarn skrek så hon blev blå i ansiktet och mitt hjärta höll på att gå sönder... Efteråt satte vi oss i soffan och bara myste, det är en sån härlig känsla att veta att det finns ingen i hela världen som kan ge henne sån trygghet och tröst som jag. Det är så rofyllt att känna hur hon slappnar av fullständigt och gosar in sig hos mig...

Nej, skärpning fröken Sörensson, inte sitta uppe och blogga när lillan sover och det snart är mitt i natten!

Natti natti

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker startbild du har. Otroligt fin:-)

    SvaraRadera
  2. Vi har också shoppat loss idag ;)
    Kolla in bloggen så får du se...
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Usch, det blir inte bättre med tiden, det där med att det gör ont i hjärtat när de skriker när de badar! Jag kan fortfarande inte vara inne i tvättstugan när Henke badar Meja efter en skit-dag! :-/

    De växer fort de små liven! Jag rensade ut alla 50/56 igår och till och med vissa 62.
    Kram!

    SvaraRadera