15 december 2008

Kvällsfika...

..med väldigt trevligt sällskap. Magda och hennes Christian har varit här ikväll på lite fika, så kul att äntligen få träffa denna karl jag har hört så mycket om. En mycket trevlig man om du fråga mig, bra val Magda! =)

Maja har inte varit sitt bästa jag idag, hon har inte klarat av att vara ifrån mig i en endaste sekund. Så fort jag har försökt söva henne i vagnen har hon börjat gnälla och gråta, gissa hur mycket gjort man får då?? Fast det finns ett knep som sällan eller aldrig misslyckas, det är om man sätter igång dammsugaren, då somnar hon som en stock. Problemet är bara det går ju inte att ha dammsugaren igång hur länge som helst och Maja vaknar med en gång jag stänger av den. Men jag ska inte klaga, om det här är mitt största bekymmer så har jag inget problem. Det finns så många i vår närhet nu som går igenom hemska saker som gör att vi får perspektiv på de saker vi går och klagar över. Vi har varandra och det är det allra viktigaste!

5 kommentarer:

  1. Hej på er i norr!

    Jag är uppenbarligen inne och tittar på din blogg alldeles för sällan, för jag har så mycket att läsa när jag väl loggar in. Vad roligt att du lagt in det jag stickade på bild! Vänta bara tills du får se de små tofflorna som jag har sytt i fleece med små svarta band med rosenknoppar på. Du skriver så fint om hur era dagar är. Det är skönt att få ta del av. Då känns inte avståndet så långt. Längtar efter er.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Isabella gillar också dammsugaren! :)

    SvaraRadera
  3. Och jag/vi gillar er allihopa =)
    Tusen tusen Tack för ditt härliga sms idag, hade tänkt svara... Men efter att jag lämnade er på TM så sprang livet på i lite mer än 100 tills ja hämtade hem kärleken från jobbet.
    Kramkalas!!

    SvaraRadera
  4. Hej, Sara!

    Inte lätt med barn och deras nycker! Men nog ler man när man läser om Maja och att hon sover gott till dammsugaren;-))
    Mysigt att få läsa om hur ni har det där uppe i norr, håller med R-M i att man känner sig närmare och mer delaktig. Det är som att n ä s t a n träffas....kanske.
    Hoppas vi ses i nyår!
    Kramar från Trolinarna

    SvaraRadera
  5. Hörru du du vännen..

    Jag tog det faktiskt enormt lugnt i soffan igår kväll, och bara njöt av att ha mannen hemma bredvid mig =)
    Men nu är han 22 mil inåt och uppåt landet, och kommer hem först i morgon eftermiddag =/ (hur ska jag överleva?!)

    I kväll ska jag upp till Nydalahöjden för Onsdagsmys en Torsdag kväll. Vad ska ni hitta på i kväll?!
    Börjar som bli enormt avundsjuk på er att ni ska få fara ner snart...

    Hur blev fotona från TM?!

    Gillar dig väldigt mycket tjejen!!
    Kramar.

    SvaraRadera