2 december 2008

Mardröm a la vinterkräksjukan...

Vad är odsen för att man åker på maginfluensa två gånger på mindre än två veckor?? Tydligen ganska höga eftersom det är det som hänt här...

Igår på eftermiddagen började Andreas klaga på att han mådde lite illa och att han var hängig. Så det blev en skön slappar kväll framför tvn, tills lite senare på kvällen när illamåendet tilltog och det blev ett antal besök på toaletten... Själv tyckte jag att jag mådde bara fint så jag tog på mig att ta kvällspromenaden med Felix. Men när jag går runt kvarteret tycker jag mig att även jag börjar må illa. Jag avfärdar det med att jag känner efter för mycket bara för att Andreas är dålig. Men jag hinner inte mer än hem förren även jag måste göra ett mindre trevligt besök på toan.
Nu utbryter en lätt panik, hur ska det gå med Maja?! Tack och lov så har hon klarat sig och dessutom har hon varit alldeles otroligt snäll mot mig som har behövt ha henne hela natten. Hon accepterade att hon inte fick sova lika mycket på min mage som hon brukar och hon har inte skrikit en enda gång! Bara legat brevid mig och varit snäll som en liten ängel. =)
Idag har vi kryat på oss en smula och har till och med fått behålla lite avslagen Cola och lite vitt bröd, en delikatess! Eller nått... Fast allt smakar ju jätte gott när man är fullständigt utsvulten. Ska prova med kokt fisk och ris lite senare idag, håll tummarna för att det ska funka!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig sjukling!

    Har precis slutat ett julbrev till Claudia i Lübeck. Det blev långt. Jag var ju tvungen att berätta en hel del om er däruppe i norr.

    Jag börjar att längta mer efter att ni ska komma ner. Jag ser ju på bilderna på bloggen att Maja växer och jag vill hänga med lite i svängarna.

    Kram och godnatt!

    mamma

    SvaraRadera
  2. Och jag skickar över ett gäng styrkekramar till er sjuklingar!

    Kramar.

    SvaraRadera