29 juli 2007

Middag för tre =)

Igår grillade vi aborrarna jag fick av Björn och så bjöd vi in Magda att avnjuta denna festmåltid. Förutom att jag tyckte att jag var kanske liite väl generös med saltet så var det mycket gott, tyckte iaf jag! ;) Tack mamma för tillagnings tipset! Tur att vi har 8 aborrar till i frysen för det här vill jag göra om snart igen. *nöjd*
Det var verkligen grymt kul att få träffa Magda igen, helt sjukt länge sedan vi sågs nu... Ytterligare en underbar person jag har varit pinsamt dålig att höra av mig till... Men det härligt med vänner som man kan ta upp kontakten med igen och bara fortsätta där man slutade. =)
Det var nog tur att Andreas for på Lottas efter middagen för att umgås med lite vänner för det blev myyyycket tjejsnack sen. Stackars Andreas hade väl fått skavsår i öronen om han hade behövt lyssna på oss! *skratt* Men om man inte har setts på flera år är det mycket som måste tas igen i form av skvaller och uppdateringar.

Trots att vädret var lite sisådär var det jätte skönt att sitta på balkongen på kvällen och mysa med levande ljus. klockan var nog närmare 24.00 innan vi gav upp och gick in för att kvällsfika lite onyttigheter ;)
Trots att Magda påstår att hon är en kattmänniska så tror jag att Felix charmade henne ganska bra ;) Och man kan väl vara katt- och Felixmänniska??! *ler*
Nej, nu är det hög tid att gå ut i köket och börja laga mat, har slarvat idag. Men jag jobbar imorgon ett helt dygn så jag måste ha ordentligt med mat med mig, så det är bara att bita i det sura och laga ihop nåt. Fast jag ska då rakt inte klaga, insåg precis att jag bara har fyra arbetspass kvar tills jag har semester igen. *jiihooo*

2 kommentarer:

  1. Hej hej.
    Och tack själv/själva för en fantastiskt trevlig kväll, håller helt klart med dig, det var mycket som behövde uppdateras!

    Vet inte om jag vågar skriva hur mycket som är klart i lägenheten nu...inser att jag nog jobbat på löjligt bra idag. Men nu sitter jag på jobbet och kollar lite mail och så, innan ja ska till studentrummet och hämta det sista!

    Tills vi ses igen, Kram.

    SvaraRadera
  2. Duktig du är! =) Själv har jag ju spenderat det mesta av min dag i soffan :P

    SvaraRadera