26 juli 2007

Intensivt

Gisses så jag har hållt igång nu ska ni veta! Började jobba igår kl 10.00 och slutade kl 09.00 imorses, då var det knappt två timmars vila och sen in i duschen och påbörja en kortare shoppingtur. Blev fusk med maten på Berghems pizzeria och sen byta om för att fara till till Östansjö och plocka jordgubbar, ca 35 liter vart det =) Vi (jag, Andreas o Börje) stannade vid sundlinska gården på hemvägen för att få i oss lite fika. När vi kom hem var det bara för mig att sätta igång med att ta hand om alla bären, Andreas kunde inte hjälpa till för han jobbar natt inatt igen så han behövde sova en stund. Nu är klockan 20.10 och jag blev precis klar efter att ha stått i köket i nästan fem (!) timmar och rensat, syltat o rårört alla gubbar. Men nu är det gjort och jag har hela frysen full med underbara gubbar! *lycklig*









Var så mysigt när vi gick i landen och plockade, jag och Börje gick i samma rad och jag hamnade mitt i "gubb maffian" *skratt* Det var två andra gubbar av modellen äldre. Det hann betas av det mesta under den timmen vi plockade och hur mycket skvaller som helst. Visst vet du att de har skillt sig, att han har flyttat dit, att den träffat en ny osv osv. Sen kommentaren, "blodtryck och kollesterol fanns inte när jag föddes så det har jag aldrig haft ngt problem med!" Hahaha, det var mycket underhållande! =D
Min rygg är inte snäll med mig just nu, det var tydligen ingen hit att jobba i 23 timmar och sen hålla igång i tio timmar till....
Blir inte mycket kortare dag imorgon heller, jobbar mellan 08 - 18 sen är det ilfart på blåa faran (moppen) genom hela stan till Sara och äta middag med henne, Lena, Elina och lilla Milly. Roligt värre!! Så synd att Sara måste flytta, kommer sakna henne såå mycket!! Trots att vi inte har setts så flitigt det senaste året...

Jag trivs så bra med mitt liv just nu, allt är som det ska och jag mår prima! Är så glad för Andreas och hans föräldrar, alla mina fantastiska vänner och sist men inte minst jobbet och alla där. Känns verkligen som att det är min tur att må riktigt bra nu.
Nej, det här håller inte! Nu ska jag släpa mig iväg till tvsoffan och slappa en stund innan det blir snarklåda i sängen. =)
Just det, måste ju berätta med att det bor 12 st stora fina aborrar i min frys. Chia (min arbetskamrat) ringde till jobbet igår eftermiddag och frågade om jag gillade aborrar, självklart svarar jag! Ett par timmar senare kom Björn, hennes son med 12 rensade och klara aborrar, hur ljuvligt är inte det då?! Sen har han lovat att nästa gång han får en gädda på ca 2 kg så ska jag få den *lyckligast* Längtar till helgen, då ska här grillas aborre!! Det är bara att komma hit om ni vill få er en smakbit! ;)

2 kommentarer:

  1. Ja tack, jag kommer gärna på en bit abbore ;-)
    Kul att du hittade min blogg så ja kunde hitta din...måste säga att du är grymt duktig på att uppdatera sidan!
    Ja, visst är det härligt att vara nykär =) Surt bara att vi har endast 130 mil mellan oss nu ett bra tag...
    Men men, det ska väl gå det med.
    Nu ska jag ta tag i kaoset som är kvar i studentrummet så jag kan börja köra över lite prylar till nya lgh imorgon, inflyttning sker på lördag.
    Kram // M.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt, du är varmt välkommen! =)

    SvaraRadera