22 november 2011

Samtal under nattningen

I söndags blev nattningen av Maja lite extra lång. Vi hade saknat varann så mycket båda två att vi inte kunde slita oss. Jag satt på golvet bredvid sängen med armen om Maja och hon kramade om den hårt. Vi pratade om lite allt möjligt, om det här bland annat:

Jag: Vad härligt att vara tillsammans igen, för vi har saknat dig jätte mycket när vi var borta.

Maja: Jaa, näj jag vaj hos fajmoj å fajfaj i Vinden. Å Felix va med!

Jag: Ja. Och vad bra att du och Felix har haft så roligt när ni var där.

Maja: Vi har lekt jääätte mytte med bollen i källaren, med fajfaj!! Å vet du, när jag, när jag vaknaj, då jopaj jag så häj: "faaajmooooj!!!" Å då kommej hon till mej.

Jag: Ojojoj! Du har verkligen världens snällaste farmor och farfar du!

Maja: Jaa, de äj jätte snälla föståj du, de bits inte!!

?!?! Jag höll på att bryta ihop av skratt! Men det känns tryggt och skönt att veta att mina kära svärföräldrar inte biter mitt barn! Hahaha! :-D
VART får flickan allt ifrån??


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. ERkänn, du har oroat dig över eventuella bitningar ;)

    SvaraRadera