11 november 2011

En bra och en dålig

Positivt idag är att jag inte brände ner vårt hem. Negativt är att jag och Maja vare sig har någon födelsedagspresent till Andreas imorgon, ej heller någon farsdagpresent på söndag.

Jag antar att det positiva överväger det negativa, men trist är det att all kärlek och allt jobb jag och Maja lagt ner på våra trolldegsfigurer - bokstavligen - gick upp i rök i eftermiddags. Tänk så fint det hade blivit om Maja fått måla dem och sen montera dem på plattan, med ett par magneter på baksidan hade det blivit super. Om inte jag glömt ugnen på innan vi åkte till Maxi för att storhandla vill säga...


Vi kom hem till ett stinkande, rökfyllt hem och några förkolnade figurer i ugnen.
Vilken besvikelse!


Och vilken välsignelse att det inte började brinna!

Nåja, det är väl inte hela sanningen att vi står helt utan present. Med det var det här som skulle bli den stora och fina överraskningen. En överraskning blev det förvisso när Andreas öppnade dörren, men inte av det slag som jag tänkt mig. :(

Så TYPISKT mig! Till och med så typiskt mig att jag flera gånger tyst i huvudet påminde mig själv innan om att jag INTE fick glömma stänga av ugnen. Pyttsan, som om jag kom ihåg det när vi skulle klä på oss och gå ner för att möta upp Andreas på parkeringen? Såna som jag borde inte få gå lösa - spärra in mig!

Godnatt

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ställ in tiden på din tjusiga Iphone, vet jag! Jag använder min gamla stenålderstelefon till sådant och det är jättebra. Din borde vara ännu bättre. Där borde ju även finnas en satellitstyrd kontroll som märker om du har gjort det du knappat in. Nog har du väl den funktionen och att den även fjärrkontrollerar ugnen så att telefonen stänger av ugnen och tar ut figurerna åt dig?


    Om inte, är det nog dags att byta mobil!

    Kram

    Mamma

    SvaraRadera