2 maj 2011

Sånt som händer under en nattlig promenad runt Nydalahöjden

Det blev en sen sista runda med hunden ikväll. Allt var stilla och tyst, men inte knäpptyst. En Storlom hoade och knorrade nerifrån sjön och trots att det bara var 2 grader varmt ute kände jag våren spritta i kroppen.

Strax innan jag skulle gå in i porten hör jag ett märkligt prasslande ljud. Jag går mot det till grillplatsen och finner en igelkott som gottade i sig ett par slarvigt kvarglömda rester från några engångsgrillar. Kände att jag nog oxå ska börja råka glömma kvar en liten matbit eller två ibland, så han känner sig varmt välkommen till vår gata. Hoppas du ska trivas lille vän, tror jag ska kalla dig Sture.

Ja, nu är det vår!

Björkarna har små musöron och alla knoppar på träd och buskar är så feta att de spricker när som helst. Imorgon ska jag gå till gläntan nere vid sjön och se om det vågat sig upp några vitsippor.

Godnatt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar