4 maj 2011

Tankar kring framtiden

Medvind,
vi behöver lite medvind.
Kunna känna att det lyfter,
att vingarna bär.

ba ompa ompa ompa ompa

Medvind,
vi behöver lite medvind.
Kunna känna att det lyfter,
att vingarna bär.


Perla Bjurenstedt

Visst är det väl så, att vi behöver lite medvind ibland. Att få luft under vingarna och känna hur vinden bär oss framåt. Texten ovan är ett utdrag ur en härlig låt som Perla skrivit och jag har gått och nynnat på den ända sedan jag kom tillbaka från ett viktigt och högst avgörande möte i förmiddags.

Just nu känner jag den där härliga medvinden i ryggen. Tuffa situationer har förändrats till det bättre. På andra plan har stenar lyfts från mitt bröst, en efter en. Jag ser med spänning och förväntan fram emot vad framtiden har i sitt sköte. Stenen är i rullning och mycket är på gång. 

Förändringens tid är inne!

Skrämmande? - Mycket! 
Gruvsamt? - Lite
Behövligt? - Absolut!
Spännande? - Som aldrig förr.
Framtidstro? - Mer än på länge :)


1 kommentar: