19 maj 2011

Man är väl flexibel

Eftermiddagens plan var att familjen, i samlad trupp skulle fara till Ica för inhandling av diverse nödvändigheter inför helgen. Men Majan hade andra planer: "Baja Maja å pappa åka hanla mat. Mamma hemma vovven." Det är bara att lyda bossen och snällt stanna hemma. Får erkänna att det kändes lite skönt att få en ligen egen lugn stund här hemma. Men lite avis är jag allt på den där glassen de skulle äta efteråt... Fast det är de så väl värda, mina älskade finingar. Faktum är att det känns väldigt roligt att hon börjat bli lite mer pappig igen och inte bara vill "vaja min mamma". Det värmer ett modershjärta att se hur Maja rusar rakt in i pappas famn när han kommer hem och de båda skrattar så de kiknar! Kärlek!

2 kommentarer:

  1. Ojoj vad sugen man blir på glass när man läser dina inlägg. Och jag är lite avis på dig osm har en gullunge som vill va hos sin pappa :-) men den tiden kommer väl..... Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag lovar - den tiden kommer då de inte är ett mammaplåster. Minns mycket väl frustrationen de dagar jag själv var så trött, så trött, men inte kunde få de där dyrbara korta stunderna av "egentiden" eftersom den lilla fröken bara accepterade sin mor. Kände mig otäckt nära galenskapen vissa dagar.

    Har inga råd att ge. Bara, hav förtröstan! Och njut av de problem som är nu för trot eller ej, men det kan vara nog så jobbigt för det sköra mamma-hjärtat att bli nobbad för att det bara är pappa som duger.

    Ang glass suget, gå och köp en riktigt stor och smarrig strut vettja! :D

    KRAM!

    SvaraRadera