10 maj 2011

Sårbart

Snopet när chippet i visakortet plötsligt bestämmer sig för att det är slutshoppat för min del. Onekligen en effektiv metod, men föredrar - trots det - att själv förvärva (läs spendera) mina hårt inarbetade slantar.

Konstigt var det, för det funkade finfint i förmiddags, men sen tog kortet ut sin pension i förskott när jag stod i kassan på sporthuset. Vad gör man när kortet lägger av?! Snacka om att man är sårbar. Hur överlever man dagen utan ett fungerande kort??

Om jag varit ensam hade stressen definitivt(!) varit värre och situationen svårare att lösa. Men eftersom fina svärmor och svärfar var med var de snabba med att låna mig pengar till Majas nya super snygga gympadojjor.

Farmor och farfar passade på att skämma bort sin Maja med lite annat också. Det glittrade i tösens ögon, och hon såg storögt på farfar när han frågade om hon ville ha en sån där? Skojar du eller?! Det bredaste leendet spred sig över ansiktet när hon förstod att han menade allvar med sin fråga. Lycksaligt kom ett rungande "JAAA!!!" som ekade i hela butiken.

Vad det är?? Det får ni se på bild och kanske en film imorgon. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar