3 maj 2011

En valborg att minnas - del två

Jag och Maja var ju på festernas fest i lördags. Det var Charlotte som slagit ihop sin 30års- och examenfest. Massa fina människor, kända och okända, härlig stämning, trevlig underhållning, försvinnande god pajbuffé och ett dessertbord utan dess like!

Födelsedagsbarnet själv på ingång,

accompanierad av de här finingarna tillsammans med våra applåder
och hurra-rop.

Vacker som en dag fru Ulander. Här med sin make Josef.

Smaskens!

Maja ville INTE vara med på kort.

Examenstest: Baka rulltårda utan recept med förbundna ögon.

Hade jag själv ALDRIG klarat!

Men Charlotte som tävlade mot sin mor svängde ihop kakan på max ett par minuter och vann dessutom smaktestet efteråt! Hurra för dig Charlotte! :)


Vi bjöds på en del musikalisk underhållning, här ovan är ett litet smakprov.


FESTENS HÖJDPUNKT!
Jag är mållös.

En sak är i alla fall säker, och det är att tjusigare desertbord har då ALDRIG funnits! Helt makalöst och försvinnande gott. Naturligtvis var det Johanna som stod för alltihop, vem skulle annars lyckas med nåt sånt här?! :) Gå in på hennes blogg för en närmare titt på alla läckerheter.




Yes, det smakade precis lika gott som det ser ut!

Tårtmästarinnan i egen hög person, fru Viberg.



3 kommentarer:

  1. Åh, vá fint du gjort! Vilken fest det blev! Är så glad att du och Maja var med! Du får gärna skicka lite bilder, det blev inte så mycket av den varan med vår kamera. Kram och tack för en fin återgivning av en fantastisk dag i mitt liv!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du ska få bilder. Har lite prestationsångest bara eftersom gubben din är en sån fantastisk fotograf. Jag ligger många ligor under honom. Men ett o annat blev helt ok iaf.

    Tog en hel del kort o filmade ju mer än jag visade här i bloggen så enklast är väl att jag bränner en skiva och överlämnar vid första bästa tillfälle. :)

    Vi ses! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack, det skulle va kanon! Vi får ta det nästa tillfälle helt enkelt =) Kram

    SvaraRadera