12 maj 2011

En tyyypisk Saragrej

Jag hade varit vaken sedan kl. 05.00 igår morse, och hade uppenbarligen inte skakat liv i alla mina små grå än. De var hur som helst INTE med på noterna i denna tidiga timma - milt uttryckt. :)

Bytet av buss gick bra, det va rätt nummer och skulle åt rätt håll - men sen gick det åt pipsvängen!

Till mitt försvar här vill jag förtydliga att jag faktiskt frågade om den skulle åka förbi Tegs Sjukhem och fick ett jakande svar (chafförskan kanske oxå glömt väcka upp sina små grå i den tidiga timman?? ;) )

Men här slutar mina ursäkter.

1.) Jag borde själv kollat busstabbellen en extra gång innan, så jag var helt säker på hur bussen skulle gå.

2.) Jag började ana ugglor i mossen tidigt under resan. Men var korkad nog att sitta tyst kvar, i tron att det nog skulle lösa sig?!


Nog löste det sig, men inte på det mest önskvärda sätt... Upptäckte mitt misstag när vi var på gränsen mellan Böleäng och Röbäck, långt från Teg. Hoppade då av bussen med en rasande fart! Förvirringen var total. Var är jag?? (Är aldrig i den här delen stan.) Men framför allt. Hur tar jag mig snabbast till jobbet??

Så kom jag på, IPhonen, tack gode Gud för kartor och gps i mobilen! Utan det hade min dryga halvtimmes raska(!) promenad, snabbt förvandlats till allra MINST det dubbla, mest troligt det tredubbla... Till den som inte redan visste det (finns det såna?), är jag totalt befriad från allt vad lokalsinne och känsla för vad som är rätt håll heter.

(Finns mååånga berättelser om mer eller mindre traumatiska upplevelser pga detta. En del rätt roliga med. :) Kanske det dyker upp några vilseminnen här framöver...;)


Vid den gröna pricken jobbar jag och vid den röda hoppade jag av...

Men med min fantastiska mobil ser jag på pricken var på kartan jag är och slapp därför gå vilse - en enda gång(?!) Kom tack och lov vare det inte försent, utan kom in ångandes fem min innan.

Finns tillfällen när det inte är helt dåligt att nya busstabellen är så kass nu. Eftersom jag måste jag ta en så tidig buss att jag är på jobbet runt 35-40 minuter innan mitt pass börjar. Hade det inte varit för det hade jag blivit VÄLDIGT sen! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar