9 maj 2011

Förra veckans heta diskussion

Jag: - Har du ätit upp osten?
(Var bara en gnutta kvar jag tänkt Maja skulle få på frukostmackan)
Andreas: - Nä, jag åt inte av den igår så Maja inte skulle bli utan idag.
Jag: - Men den ÄR inte i kylskåpet. Du måste ha slängt den.
Andreas: - Jag har inte slängt nån ost. Det måste du ha råkat göra.
Jag: (förnärmad) - Men jag VEET att jag inte slängt den! Jag är helt hundra på det!!

Eftersom vi inte kom längre la vi ner diskussionen, båda helt övertygade att den andre slängt Majas dyrbara ost.

Några timmar senare:

Andreas: - Jag har hittat osten...
Jag: - Va bra!
Andreas: - Den låg under brödet i skåpet ovanför kylen.
Jag: - Eh...jaha. Ojdå... (tystnad) Då är det väl högst sannolikt att jag är den skyldige.. (suck!) Men jag SA ju att jag VISSTE att jag inte slängt den!! :D


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar