21 mars 2011

Ynklingar o sånt

"Tur att jag är ledig imorgon och Maja får gå till dagis"

Pyttsan!

Jag borde inte ha lagt så mycket energi på att tycka synd om mig/oss igår. För idag är det värre - och det med besked!

Maja hann vara på dagis i en knapp timme innan de ringde efter mig för att hon kaskadkräkts över en av fröknarna. Vid tidigare magsjukor har hon inte brukat spy så många gånger. Men det tog hon igen idag. Har helt tappat räkningen, men tvättmaskinen har väl snurrat en så där fem, sex gånger. Till slut blev Maja så fantastiskt duktig på att känna efter och säga till innan hon behövde kräkas så vi hann skynda oss till toan och slippa fler nerkräkta kläder och nya vändor med tvättmaskinen.

Hon har legat totalt utslagen i soffan och småslumrat till "Nicke Nyfe" hela dagen - knappt hon orkat prata ens. Turligt nog (för mig) har vi införskaffat oss en hel box med Apan - FEM timmar med Nicke Nyfiken! Tack gode Gud för det, för hade jag behövt se EN enda gång till på "En Apkul jul" hade jag oxå kräkts.

Parallellt med detta har jag haft min egen förkylning from hell att tampas med. Om den ändå hade haft vett att - om inte bli bättre - åtminstone inte bli sämre. Men nu har den gett sig på örat oxå. Det började med lock till lunch och det var ju ingen fara. Sedan har det bara blivit värre och värre under dagen och nu värker det ordentligt i innerörat och sprider sig i huvudet, ner i käken och halsen. Jag överdoserar nässpray, ligger med huvudet högt, trycker i mig Ipren och inväntar morgonen då jag allra mest hoppas att det gått över. Annars blir det vårdcentralen.

Kan inte låta bli att måla upp mardröms scenariot med bekräftad öroninflammation, få penicillin mot det och åka på Majas magsjuka samtidigt. Och därmed inte kunna behålla pillren i magen. Resultat - ONT i örat! Hjälp...

Glömde visst säga att Majan har feber oxå, bara 37,9 när hon la sig visserligen. Men var inne och kollade till henne precis och då var hon helt blöt i svett.

/ Ynklingen

- Posted using BlogPress from my iPhone



2 kommentarer:

  1. Ååååh, finingar, jag liiiiider med er!! Vilka hjältar ni är båda två!

    "En apkul jul" har gått varm även här hemma, själv tycker jag att den stora behållningen är stroferna "Julschimpansen, julschimpansen,
    ingen har sjungit om julschimpansen,
    julschimpansen har ingen låt
    vi borde faktiskt säga förlåt".

    =)

    KRYA PÅ ER!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja den där sången kommer jag på mig själv att nästan STÄNDIGT gå och nynna på. Trallvänlig är den. =) Är det inte den sången är det någon av de andra jag går och nynnar på. De sätter sig verkligen i skallen!

    KRAM!!

    SvaraRadera