15 mars 2011

En sorglig figur

Jag hostar så jag tror lungorna sprängs.
Jag snyter mig så näsan fått skavsår.
Någon har bytt ut min hjärna mot en degklump.
Jag kan inte ta djupa andetag utan att det gör ont i bröstet.
Jag har lika mycket ork och energi som en öken har vatten.

Kan man hosta så man får träningsvärk i bröstet? I annat fall tror jag att jag hostat sönder nåt där.

Det är JOBBIGT att vara sjuk.
Framförallt när jag var den som blev sjuk först och sedan såg den ena efter den andra i familjen insjukna. Nu har jag även fått se dem tillfriskna mer ock mer. Maja är tillbaka på dagis och Andreas jobbar. Själv blir jag bara sämre och sämre.

I söndags tryckte jag i mig en massa alvedon och gick pliktskyldigt till jobbet. Igår försökte jag tjurskalligt köra på med samma metod, men se det gick inte. Sköterskan slängde en blick på mig och frågade hur jag mådde och efter jag ärligt svarat henne fick jag stränga order om att uppsöka första bästa säng och STANNA där.

Det var nog ett gott råd för jag fortsätter bara bli sämre och sämre...

Syftet med det här muntra inlägget? SYMPATIER!! :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Du har alla mina sympatier!! Krya på dig fining!

    SvaraRadera
  2. Du får alla mina sympatier också! Jag hoppas att du ägnar tiden åt något sådant där onödigt som en massa filmer eller TV-serier på rad, eller surfande på datorn eller annat så att du inte får för dig att du ska "ta vara på tiden" och göra saker hemma. Är man sjuk så är man sjuk! Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla det värmer - verkligen!

    Och Kicki, TACK för påminnelsen! Den kom i rättantid för jag satt just och skrev en lång attgöra lista när jag läsde dina ord. Nu stryker jag varenda punkt, förutom promenaden med vovven. Han ska ju inte behöva slå knut på snabeln bara för att matte snorar och hostar! =)

    Dammsuga, skura, tvätta, damma, sy upp gardiner, måla Majas bord och stolar, frosta av frysen och göra storkok och för att frysa in matlådor får vänta tills en annan dag. :D

    SvaraRadera