6 mars 2011

Ta bort något du tar förgiven varje dag och känn KRISEN!

Tidigare ikväll:

Jag står i köket och står och ska göra kvällsvälling till Maja , då händer det som inte FÅR hända. DET KOMMER INGET VATTEN UR KRANEN?! Panik! Hur ska Maja få sin välling, vi kunna gå på toa, ge vovven vatten , tvätta oss och borsta tänderna? Men det SJUKASTE med alltihop var att en av mina första inpulser var att gå in på facebook och skriva ett desperat statusinlägg om vårt "stulna" vatten. Jag kvävde impulsenmed bestämdhet(!), skrämdes och förfasades över hur jag hamnat här?? Sen tog jag mig i kragen och gjorde något som faktiskt resuleteade i ett bra lösning - till skillnad från ett fjompigt inlägg på Fejjan - och ringde några goda vänner som turligt för oss hade sina vattenledningar i ordning och vi var välkomna och bunkra upp med denna livsnödvändiga vätska. TACK kära Hägglunds, ni är änglar!!


NATURLIGTVIS fick vi tillbaka vattnet strax efter att vi kommit hem igen. Men då fick vi i alla fall ett välförtjänt och behövligt gott skratt på kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar