3 september 2010

Lite bra och lite dåligt

Jahopp, vad ska man skriva om idag då? Det händer en del här i vårt, eller kanske mest i mitt, liv. Både bra och dåliga saker.

För att börja med den sämre så har min jobbsituation förändrats en hel del på sistånde och just nu vet jag ingenting om vad som komma skall. Jag måste väga mina ord när jag skriver om jobbet, jag har ju en tystnadsplikt att ta hänsyn till, men jag har i alla fall blivit tvungen att sjukskriva mig tills vidare. Det var det ända rätta för mig att göra men det innebär inte att det var ett lätt beslut att ta och det hela känns ganska jobbigt. Självklart kommer det att ordna sig, det har en förmåga att göra det, men ovisshet är det värsta jag vet.

Raskt över till de trevliga nyheterna. Ni vet vinsten jag vann från tidningen Dagen? Hotellövernattning för två på valfritt Rica hotell i Sverige. Nu har vi äntligen fått tummen ur och bokat vår barnfria(!!) weekend i Stockholm! Första helgen i november bär det av och vi slår på stort och ska gå på musikal på Oscars Teatern. Jag är så till mig över detta att jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag har ALDRIG varit på teater förut (lilla plutt teatern i Mariestad räknas inte), det här blir grejer det!


4 kommentarer:

  1. Men om du är sjukskriven, kan du ju ha tid att ringa till den arbetslösa tanten som har svalt en basketboll :D

    SvaraRadera
  2. Känn dig trygg i ditt beslut vännen. Vi ses på tisdag! :-)) Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra om vinste och helgen men sorgligt med jobbet. Hoppas du får må bättre snart. KRAM

    SvaraRadera
  4. hm... det kanske va den bästa lösningen ändå. tills vidare...

    Kul med weekend! Hoppas ni får den bästa helgen!!!!

    SvaraRadera