29 september 2010

Tom i bollen

Det borde stiftas en lag mot att den här Saran ska behöva gå upp för tidigt på morgonen. Hon blir nämligen fantastiskt intelligens befriad då. Eftersom jag är väl medveten om detta ser jag alltid till att jag har plockat fram vilka kläder jag ska ha dagen innan och packar väskan med det som kan behövas under dagen. Men vissa saker kan man inte förutse eller värja sig ifrån...

Idag blev det en tidig morgon för mig och Maja eftersom jag skulle till tandläkaren. Jag som alltid blir förtvivlat nervös att jag ska missa bussen när jag har en viktig tid att passa sprang till och från dagis så att svetten lackade (med resultatet att jag sitter här i väntrummet 40 minuter förtidigt). Naturligtvis borstade jag tänderna omsorgsfullt och använde tandtråd (som jag aaalltid gör, minst två gånger om dagen. Ehum...) Väl på bussen kände jag mig nöjd med min prestation att jag hållit tidsschemat så bra och blev lycklig när jag upptäckte att jag hade några godisar i väskan. Några smaskiga kolor var jag ju värd att unna mig nu när jag skulle plågas hos tandläkaren.

Nu till min fantastiska intelligens befrielse. Jag trycker in kolan i munnen och när den börjar fastna i tänderna går det långsamt upp för mig att det här var nog inte så klyftigt... Här sitter jag nu och ska snart sätta mig i tandläkarstolen med tänderna fulla av kola... Nä, tidiga mornar borde förbjudas!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar