28 september 2010

Idag dansade jag av stolthet på dagis

Idag har Maja bjudit på ett stordåd. Hon satt på pottan när jag kom för att hämta henne på dagis idag, bara det är jätte stort för här hemma vill hon minsann inte sitta still på pottan i mer än fem sekunder. Jag sprang och hämtade telefonen för att dokumentera pottsitteriet och kunde knappt tro det var sant att ungen faktiskt satt still! Dock har hon aldrig fått något resultat efter sina pottstunder på dagis och förväntade mig därför inget heller och kollade inte ens i pottan efter att hon rest sig upp och sagt att hon var klar. Men när jag skulle sätta på blöjan kände jag att hon var lite blöt i baken. Inte kunde hon väl...? JO, för tänk att det kunde hon! När jag tittade i pottan fanns där en ansenlig pöl! Jag blev så glad och stolt att jag ställde till med dans och tjo och tjim och kramade om vår stora duktiga tjej! Det blev en liten folksamling innen på toa för alla undrade ju vad det var som stod på och när jag stolt proklamerade att min dotter gjort på pottan fick hon applåder. 

Det kändes så roligt att jag fick vara med vid detta första tillfälle, det är så mycket man missar nu när hon är på dagis, men just idag fick jag vara med och det kan bara beskrivas som stor LYCKA!


1 kommentar: