18 september 2010

Samfundsbyte

Stor dag imorgon, det ska välkomnas nya medlemmar i Pingstkyrkan imorgon och jag är en av dem! Jag hann skramla ihop ganska många år i Umeå innan jag hittade en församling därjag kände mig riktigt hemma och det har varit lite separationsångest att behöva gå ur min hemförsamling i Mariestad. Men nu känns det HELT rätt, och för mig är det här verkligen stort att nu vara medlem på riktigt och inte bara någon som brukar gå dit på söndagarna. (Inte för att det är något som helst fel på den som går i kyrkan utan att vara medlem, förstås!).
Men hörrni, pingstvän?! Haha, Guds vägar äro outgrundliga... Vad hände egentligen?? Nu kan det bara gå utför... =D Jag skyller rubb och stubb på Elina som tog sitt pastors-dotter-ansvar och tog mig i handen och drog med mig dit! Nää, allvarligt talat är jag oerhört glad för MIN fina församling på alla sätt och vis och kallar mig gärna pingstvän, kan ju vara en flis EFKare i hjärtat ändå. ;)
Som för att befästa detta mitt nya medlemskap har jag tackat ja till något som känns lite läskigt. Fick ett telefonsamtal från familjepastorn igår där hon frågade om jag ville gå in som söndagsskollärare. Det är inget avancerat på något vis, det ska hållas i några samlingar per termin med lite sånger med valfritt "tillbehör". I min ungdom var jag ju faktiskt söndagsskollärare i flera år, men det var länge sedan och jag har minst sagt blivit ringrostig. Pirrigt är det och det krävdes ett regält kliv ur min "comfort-zone" för att tacka ja. Men efter samtalets gång bestämde jag mig ändå för att våga, att hitta min plats i församlingen där jag är en tillgång och kan hjälpa till. Egentligen gillar jag ju sånt här och flitiga söndagsskolebesökare är vi ju ändå jag och Maja, så det passar utmärkt.

Jag tackar för förtroendet Maria och hoppas att du inte ska behöva ångra din förfrågan. =)

Bara för att det är så tråkigt att läsa en blogg utan bilder slänger jag in ett par som inte alls har med texten att göra. Nån dag framöver ska jag ta mig i kragen och knäppa några kort på barnet och visa upp henne. Men tills dess får ni hålla till godo.

Majan i somras

5 kommentarer:

  1. Hihi, har du hakat upp dig? :-) Men du har så rätt, det ÄR spännande!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Å ja håller med i det upprepade, jättespännande! Och grattis till PK-medlemskapet! :-) Kram! /Fru W

    SvaraRadera