15 september 2010

Pust, det här med att hitta på en rubrik är inte min starka sida...

Bloggtorkan fortsätter, men härda ut, innan ni vet ordet av flödar det på med inlägg och bilder här igen. =) Jag har haft en toppen dag idag, mår så gott och den ena goda nyheten efter den andra trillar in, stenar lyfts från bröstet och jag tackar Gud för fantastiska bönesvar!

Idag har jag suttit och valt ut bilder på nära och kära för att sätta in i Majas pärm på dagis, ingen helt enkel uppgift när man har så rackarns många bilder att välja mellan. Men nu är det gjort och beställningen är skickad så snart kan Maja visa upp alla hennes älsklingsmänniskor för kompisarna på dagis.
På tal om dagis går det fortfarande helt makalöst bra för henne att vara där. Måste vara Sveriges bästa dagis! Personalen är så fin och kompletterar varann bra och de är verkligen duktiga på att skapa en god och trygg miljö för barnen att vara i. Det i sin tur leder till en fantastisk barngrupp som månar rörande mycket om varann. Maja är så kär i sitt dagis att hon knappt vill gå hem på eftermiddagen(händer även att personalen vill få behålla sin busiga solstråle en stund till :-) ), det måste lockas och pockas med roliga saker som ska göras hemma. Idag var det ett samtal till mormor och morfar som blev avgörande i beslutet om att följa med mig hem. Hon pekade på min byxficka (där hon vet att mobilen allt som oftast ligger) och sa "fone" och när hon såg att jag förstod att hon menade telefonen säger hon "mommo". Väl hemma så gick hon och hämtade telefonen och gav den till mig med uppfordrande blick; "mommo!" Det är väl överflödig information att berätta att morfar blev till sig av lycka när han hörde att det var Maja som ringde och sedan hade de en trevlig liten pratstund och hon imponerade på morfar med sitt storligen utökade ordföråd.

Närmast på schmat nu står en stunds kvallitetstid med min säng, bäst att göra en tidig kväll eftersom klockan ringer 05.10 imorgon. Men det är bara ett arbetspass, sen har jag är härlig ledig långhelg att se fram emot. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar