13 december 2009

Katastrof

Bloggen alltså, för den håller på att torka ut fullständigt. Men tiden flyger iväg och energin har lagts på annat än att blogga och fota. Så kan det gå! Jag har julpysslat som aldrig förr här hemma, trots att Maja är så liten och inte förstår det här med julen än har hon livat upp mig och min längtan efter att göra det riktigt julemysigt hemma. Jag har arrangerat en liten julgrupp, lagt en hel dag på ett avancerat pepparkakshus/julkrubba, sytt och tovat en strut till Maja och bakat fyra sorters julgodis. Så ni ser, det har inte funnits tid att blogga! =) Timman är för sen nu, men ska fota så ni får se. Nej, jag ska vara ärlig och säga som det är. Jag vill fota så jag kan få skryta över vårt fina pepparkakshus, är mäkta stolt över min kreation!!



Maja har orsakat mången gråa hår och brydderier med sin matvägran och viktkurvan som dalat på grund av det. Samtidigt med det har hon efter alla sjukdomar vänt på dygnet och inte velat somna på kvällen och tagit sovmorgon in på förmiddagen... I onsdags bestämde jag mig att offra mina sköna sovmornar för att kolla om inte aptiten kunde bli lite bättre om jag styrde upp dygnsrutinerna lite mer (varför har jag inte tänkt på det tidigare??). Halv åtta väckte jag en helt slut liten tjej som inte alls ville slå upp ögonen och for till öppna förskolan. I torsdags lika så. Och i fredag skördade vi frukten av vårt handlande; Maja somnar snabbt och i tid på kvällen innan, vaknar självmant på morgonen och hon ÄTER som en häst!! Det var som om hon ville ta igen all mat hon missat och formligen tryckte in maten i munnen och hojtade upprört på mig om jag var för seg med att lägga upp mer mat till henne. Detta har fortsatt sedan dess, ungen äter som aldrig förr! Hon är fortfarande ytterst kräsen dock, det är inte vilken mat som helst som godkänns, men det spelar mig ingen som helst roll i nuläget. Det ska bli spännande att se vad vågen står på imorgon när vi ska till Bvc. =)
Idag har vi varit i kyrkan där det var avslutning för söndagsskolan och familjegudstjänst. Jag var lite gruvsam för hur det skulle gå att sitta still i bänken under hela mötet istället för att gå ner och leka, men det hade jag inte behövt. Maja var som en liten ängel! Hon stod upp i bänken och gungade med till musiken och klappade i händerna. Charmade skiten ur pensionärerna som satt runt oss gjorde hon oxå, men what else is new?? ;)


Inte konstigt att Majan höll intresset och humöret uppe med sån här underhållning

Barnen (och särskilt Milly :) ) sjöng och kammade hem rungande applåder. Tyvärr missade vi deras julspel dock eftersom det var lagt sist i gudstjänsten och Maja som arbetat upp sin aptit så flitigt tvingade mig att åtgärda saken. Så det blev krubb istället för krubba =)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag tror dock att Milly gäspar på den där bilden, och inte tok-sjunger som man kan tro :) Hann ju inte med er alls i söndags :( Vi får ta igen det i januari ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Nää, säg inte så. JAG tror att hon sjunger för full hals! :D Hon var en så söt ängel, grämer mig lite för att jag missade julspelet, det var säkert jätte fint. Men vi gör ett nytt försök nästa år och då kanske Maja är med oxå! =)
    Kram på dig goding!

    SvaraRadera