5 december 2009

Nu har vi ljus här i vårt hus

Julen är kommen, hopp, tra-la-la-la!

Jag älskar julen, tiden av väntan och längtan innan. Att få tända ett nytt ljus i staken varje söndag och känna hur spänningen och förväntan växer. Just nu myser jag i lägenheten med massa levande ljus, julmust och pepparkakor. Tidigare idag var jag på Snowflake Singers julkonsert (som var helt suveränt bra! Men mer om den en annan dag) och nu spirar julkänslan, trots att ögonen vill falla ihop av trötthet tror jag att jag måste koka mig lite knäck. Eller kanske ingefärskola? Då skulle jag i alla fall göra min käre gubbe väldigt glad när han kommer hem från jobbet =)



Jag var på väg att säga att jag önskar att jag vore lika duktig på att pyssla och pynta som vissa andra av mina vänner. Men sen insåg jag att vi är duktiga på olika saker och att jag visst har egenhändigt gjorda saker här hemma.


Som de här tomtarna till exempel. Ett väldigt roligt tidsfördriv men AJ, vad ont det gör när man sticker sig på tovnålen!!


då är det säkrare alternativ att brodera, tenderar att bli mindre blodvite då...


Tavlan till vänster är det inte jag som är skyldig till, utan kära gammelmorfar. Fick den av honom när jag var fyra år.


Mina fina gardiner, kan någon tala om för mig hur det kommer sig att jag aldrig tidigare ägt ett par julgardiner?! Från och med nu ska jag alltid svida om köksfönstret till jul!
(visst är de fina mamma?? :) )

1 kommentar: