7 december 2009

Wow - vilken sång, show och humor!

Det var rubriken i dagens Västerbottens Kuriren där Snowflake Singers konsert recenserades. Vidare fick de betyget 4 av 5 möjliga, vad säger ni om det??!! That´s my girls!! =D

Utdrag från tidningen:

"Barbershopkören Snowflake Singers från Umeå gav publiken full valuta för biljettpengen när två fullsatta salonger i Sagateatern fick sig en sprudlande julshow till livs. Ett trettiofemtal kvinnor som under ledning av Kristina Lejon fullständigt frossade i livs- och sångglädje."

"Så snyggt, så rent och så väl intonerart i ett arranggemang som minsann inte är lätt."

(Läs hela recensionen genom att klicka på länken ovan)


Tillåt mig pressentera...
Mer jul med
Snowflake Singers!

Jag hoppas att ni inte missade deras konsert, i så fall gjorde ni årets tabbe. Det var en helt fantastisk och magisk kväll som fullkomligt flödade över med julstämning!


Swingum Lindy Hoppers gjorde ett par gästspel, med den äran!


Fotograf: Monica Ingerlund Hjelt

Sånger som berör - This Time

Firebirds, en av flera kvartetter


Fotograf: Monica Ingerlund Hjelt

Snyggingar, eller hur??


Fotograf: Monica Ingerlund Hjelt

En ensam och ledsen Rudolf som inte fick vara med och leka med de andra renarna... tills tomten ändrade på saken! =)


GOD JUL!!

Kören avslutade lördagens Västerbottensnytt på svt. HÄR kan ni få några minuters tjuvkik på hur det lät! =)

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    kontakta mig ang bildinnehåll ovan

    monic@ingerlund.com

    SvaraRadera
  2. Rätt ska vara rätt =) Nu står du som fotograf under dina bilder. Ber verkligen om ursäkt att det gick mig förbi innan, TACK för att jag får använda dina fantastiska bilder!!
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Kika in på min blogg - du har fått ett pris

    SvaraRadera